en wat overblijft is dankbaarheid

24 augustus 2018

Wat hebben wij een prachtige reis gemaakt, en wat hebben wij geweldige herinneringen en ervaringen opgedaan.

Een aantal jaren geleden kwamen we voor de vraag te staan wat we wilden doen voor ons 25-jarig huwelijk. 'Geven we een feest, of doen we het anders?' Dat laatste is het geworden: we hebben het anders gedaan en wel door een 3-weekse reis door het prachtige Zuid-Afrika.

Omdat Gretha 25 jaar geleden al eens in Zuid-Afrika is geweest, daar verliefd geworden is op het land en altijd heeft gezegd tegen de kinderen: 'ik wil jullie dat land een keer laten zien', was de keuze vrij snel gemaakt om voor ons jubileum-huwelijk een reis te maken door dit geweldige land. Een aantal stille jaren gleden voorbij, waarbij we wel al spaarden voor dit avontuur. De laatste 2 jaren werd ieder dubbeltje dat over was, opzij gelegd. En een jaar geleden gingen we concreet aan de slag met de invulling van de reis.

Een reis dat we zouden doen met 7 personen: ons gezin was inmiddels uitgebreid met Mark, de vriend van Anouk, en wij vonden het erg fijn om hem mee te nemen als onderdeel van ons gezin. Dat het gezin na vastlegging van de reis nog weer uitgebreid werd met Vik, de vriendin van Wouter, maakte het helaas op later moment lastig was omdat het niet te doen was om haar mee te nemen.

Maar goed, dan ga je met je 'eigen' clubbie van 4 bloedjes van kinderen, met 1 aanhang, dit avontuur aan.

En wat zijn wij dankbaar dat we dit hebben mogen doen. Op deze manier ons 25-jarig huwelijk mogen vieren. Letterlijk het te vieren op Zuid-Afrikaanse bodem en in Lesotho. Heel bijzonder!

We hebben onze kinderen, en uiteraard onszelf ook, willen laten kennis maken met een andere cultuur, in een hele andere omgeving. Een week Benidorm was voor ons, voor dit heugelijke feit, niet gepast. En wat zijn zijn wij dankbaar dat we onze droom hebben kunnen waarmaken. Drie weken gezamenlijk rond rijden door een heel bijzonder land, gezamenlijk ervaringen opdoen en herinneringen maken die nooit meer zullen verdwijnen.

Een band creëren die niet meer los laat.

Dank dat jullie dit met ons wilden en konden mee maken! Dank voor jullie reacties op de verhalen. Erg leuk om te merken dat jullie mee hebben genoten, mee hebben gereisd en op die manier dezelfde herinneringen hebben gemaakt.

Tot later!

1. Vik:
    24 augustus 2018
    Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad!!😘
  2. Kelly:
    24 augustus 2018
    Welkom thuis . Wat een mooie herinnering voor jullie . ! Vond het super om het van een afstand het mee te kunnen lezen . Groetjes kelly
  3. Annelies H:
    💋❤️😘👍 toppers!!!
  4. Mirdette:
    24 augustus 2018
    Gezond weer thuis met dit dankbare en bijzondere gevoel in jullie, meer kun je niet wensen❤️
  5. Suze:
    24 augustus 2018
    Bedankt dat ik het mee kon maken op deze manier ! Gretha je kan goed schrijven , ik zou als ik jou was aan een boek schrijven beginnen, je hebt het talant er voor.👍 Groetjes en tot morgenavond . 👋
  6. Leny van der Lugt:
    25 augustus 2018
    Heel erg b edankt v oor d e fijne en m ooie v erhalen, w at een b elevenis.